09109702822 eastomrangroup@gmail.com قم، خیابان 19 دی

توزیع لنگر در مقطع

داستان این رشته استوری ها از اینجا شروع شد که یکی از دوستان سوال کردند که (توی طراحی تیر ساختمان فلزی اگه از خمش، جواب نگیریم بهتره جانُ تقویت کنیم یا بالُ؟)
سهم اصلی تحمل لنگر خمشی در تیرها توسط بال ها و درصد بالایی از نیروی برشی، توسط جان مقطع تحمل می شه. برای اثبات این حرف به صفحه ی 50 فلوچارت طراحی سازه های فولادی رفتیم و دیدیم که لنگر قابل تحمل یک مقطع I شکل، به نسبت ممان اینرسی بال و جان به ممان اینرسی کل مقطع معلوم می شه و  برای روشن تر شدن موضوع یک مثال عددی روی کاغذ بصورت دستی، مطرح کردیم.
در ادامه وارد بحث اتصالات شدیم و سوال مطرح کردیم.
سوال این بود که: دو اتصال نشون دادیم و گفتیم این اتصال ها چه نیرویی را منتقل می کنند؟
در ادامه، جواب سوال گفتیم که با توجه به اینکه اتصالات از طریق بال یا جان و یا هردو انجام میگیره معلوم میشه که چه نیرویی داره منتقل میشه.
تو همین قسمت یکی از دوستان سوالی پرسید که: برای طراحی این اتصالاتی که میگین، نیرو از تحلیل سازه بدست میاد یا نیروی خاصی باید محاسبه بشه؟
تو جواب گفتیم که نیرویی که برای طراحی اتصال بدست میاد علاوه بر نیروهای حاصل از تحلیل سازه، یه نیروی خاصه که در آیین نامه در موردش صحبت کرده که فلسفه ای پشتش داره که تو آیین نامه درموردش حرف نزده و در استوری ها در مورد طراحی اتصالات بصورت ظرفیتی صحبت شد.
همچنین رابطه های مقاومت های خمشی و برشی در شکل پذیری های متفاوت از روی صفحات فلوچارت سازه های فولادی توضیح داده شد.
در پایان در مورد اتصالات از پیش تایید شده صحبت هایی شد و فصل مربوط به این موضوع در فلوچارت طراحی سازه های فولادی نشون داده شد.

East Omran

159 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !
قالب فروش فایل

محصولات پرفروش

مجموعه سوالات آزمون محاسبات

3,600,000 ریال